Uppdraget

Sociala medier / Annonsering sociala medier / Google Ads / E-tidning / Marknadsföringsplan

Länkar

ArosCupen

Den välkända ArosCupen hade behovet att boosta kännedomen om att cupen var tillbaka efter pandemin. Därför började Box of år 2023 att hjälpa Skiljebo SK. Syftet med marknadsföringen var ökad synlighet av fotbollscupen med fokus att öka antalet anmälningar. Målet var cirka 450 lag vilket överstegs med 43%.

Även år 2024 fick vi förtroendet att arbeta med marknadsföringen innan och under ArosCupen. Återigen med fokus att öka antalet anmälningar. Även detta år var cupen populär då föregående års antal anmälningar steg med över 10%.

I projektet har vi arbetat med organiska inlägg på sociala medier samt annonsering på sociala medier för varumärkeskännedom och räckvidd. Därtill har vi jobbat med Google Ads för att driva trafik till bokningssidan.

Närmare inpå cupen skapade vi även en E-tidning som både deltagare och publik kan nyttja under själva evenemanget. 

Vad som händer 2025 återstår att se… 👀

0
ANMÄLDA LAG 2023
0 %
FLER ANMÄLNINGAR ÄN MÅLET
0 %
FLER FÖLJARE PÅ INSTAGRAM
0
ANMÄLDA LAG 2024
0 %
FLER ANMÄLNINGAR ÄN 2023
0
FÖLJARE PÅ FACEBOOK

Mer om caset

SOCIALA MEDIER

Med innehåll i sociala medier ville vi nå ut till målgruppen och skapa en närmare relation till dom. Att skapa förväntan, spänning och informera om cupen har varit huvudsakliga innehållskategorier för inläggen.

ANNONSERING SOCIALA MEDIER

Målet med annonseringen var att nå ut till ännu fler i målgruppen för att komplettera de organiska inläggen på sociala medier.

GOOGLE ADS

Att hamna högt upp på Google är en konst som kräver att du har koll på både dina sökord, din målgrupp och dess sökbeteenden. Kortfattat var målet att göra ArosCupen synlig för dom som var intresserade av en fotbollcup i Sverige.

E-TIDNING

En 28-sidig E-tidning skapades inför cupen för att samla information till både deltagare och publik. Innehållet varierade mellan allt från spelschema till erbjudande för spelarna.

Tidningen publicerades via Västerås Tidning.

”Bra och snabb service. Duktiga på att marknadsföra ArosCupen på sociala medier, vi är supernöjda”.

Tomas, ArosCupen

Rulla till toppen